Min syn på första nattbussen hem och efterfester.

Hur många gånger har man inte tänkt detta ska bli en lugn kväll? Jag ska ta första nattbussen hem och med inte allt för mycket alkohol i blodet och jag ska inte behöva göra någon walk of shame. Jag kan ju meddela att så tänker inte jag längre. För jag vet det blir ingen första nattbuss hem och det blir inte en cider och det slutar med att kortet går hett och man avrundar med max och sen blir det sista nattbussen hem, taxi eller första tåget/bussen. Ibland blir det the walk of shame.Shit happens. Man lever ju bara en gång sägs det ;)

Efterfester. Seriöst gå hellre på 59 förfester och sen ut och sen krascha ditt eller någoannans place. Men skippa efterfesterna. Dom är lockande och man har kul, men dom slutar alltid på samma sätt. 1) Du kommer ha 10 ggr mer alkhol i blodet när du kringelkrokar hem än när du satte din fot på efterfest stället. 2) Du vaknar upp där du inte borde vara och du kommer vakna med färre hjärnceller, inte så jäkla skön huvudvärk och smink kvar från gårdagen. 3) Du kommer ha några fler taggningar på fejjan där du syns med ögonen i kors och en drink i högsta hugg. 4) Denna är ju dock ganska skön du sitter säkert med en pizza  eller mat från någon snabbmatskedja där vid sexiden och tänker på att den som kom på denna mat borde få fredspriset. Något att tillägga?

Hare! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0